Sign in to follow this  
David Roch

Ultimate Terrain X & les autres Landclass et Meshs

Recommended Posts

La curiosité étant un mauvais défaut comme tout le monde le sait, et étant moi-même bourré de défauts j'ai donc été me promener sur la doc d'UTX USA de Flight1 et j'ai appris qu'on peut utiliser ce super addon, (jeune frère de l'illustre du même nom pour FS9) avec d'autres landclass tels que ceux de Cloud9, Genesis ou le superbe SceneryTech (pub non gratuite, je suis invité 3 fois sur un yacht cet été afin d'"habiter" ma fonction de modérateur) ainsi qu'avec d'autres scènes ou meshs.Je vois vos yeux globuleux s'emplir d'une excitation incontrolée et la bave commencer à couler le long de votre bouche avide: "il va nous traduire la doc!!!" Et ben non!! Pas envie!!! :-bla Par contre je vous la copie et notre ami Google vous fera "un traductation le très grand et bon qualité", si vous lui demandez gentiment.voici:---------------------------------------------------------------------Using Other Landclass ProductsTo use other landclass products in combination with Ultimate Terrain X, you would layer your library in one of the following three possible methods:Method 1: Replacing Only The Ultimate Terrain X Vegetation Landclass· UT Landclass Custom· UT Landclass Urban· *** Other landclass product **· UT Landclass VegetationThis is probably the most commonly used method. Ultimate Terrain Xs landclass improvements are focused on the urban areas and other custom textures. We feel that our landclass in this area isamong the most accurate in the industry. However, if you have a product that also improves the vegetation landclass in FSX, you might consider using this strategy.Method 2: Completely Replacing The Ultimate Terrain X Cities And Vegetation· UT Landclass Custom· *** Other landclass product ***· UT Landclass Urban· UT Landclass VegetationWith this method, the Ultimate Terrain X cities and vegetation will be replaced, but the custom landclass features (zero lot line areas, universities, industrial areas, etc) of Ultimate Terrain X willstill be displayed. Normally, we do not recommend this method, unless you find another product that appeals more to your personal preferences.Method 3: Completely Replacing Ultimate Terrain X Landclass· *** Other landclass product ***· UT Landclass Custom· UT Landclass Urban· UT Landclass VegetationWith this method, the UTX landclass will be completely covered by the other landclass product.How Will Other Addon Products Affect Ultimate Terrain X ?Ultimate Terrain X products always cover a very large area. You may have other addon products that will improve or enhance smaller portions of the Ultimate Terrain X coverage. Different types ofproducts will have a different impact on compatibility with Ultimate Terrain.Photoscenery ProductsProducts that use photoscenery should work very well with Ultimate Terrian X, regardless of the layering in the scenery library. Photoscenery will always override the Ultimate Terrain X vectorbasedfeatures such as: roads, railroads and water. The Ultimate Terrain X 3D features such as the night lights, bridges and other objects will always be displayed on top of the photoscenery.Terrain Mesh ProductsFSX comes with a much improved mesh over previous versions of Flight Simulator. However, Ultimate Terrain X USA will work fine with enhanced mesh such as the FSGenesis 10m mesh.Products Containing 3D ObjectsAny product that provides 3D object upgrades will not conflict with Ultimate Terrain X. The additional3D objects will be displayed along with all Ultimate Terrain X features as well.Landclass ProductsUltimate Terrain X can be used with other landclass methods, using the sandwich strategy discussed previously. Products Containing Vector Graphics FeaturesMost of the terrain scenery in FSX (and also Ultimate Terrain X) is drawn as vector graphics. Using this technique, individual features are drawn on the terrain in their natural size, shape and location.The vector features are always drawn on top of the generic base landclass textures. For example, to draw a lake in a city, FSX will first draw the city using a generic landclass texture, and then it will draw the lake in its natural shape on top of the landclass.Most compatibility problems will occur when another product provides similar features to Ultimate Terrain X, in a region that is already covered by Ultimate Terrain X. As more products become available for FSX, free compatibility patches will be released.Public support forums are the best place to inquire about compatibility issues between products. For support on a specific product, make your inquiries at the support forum of that particular developer.

Help AVSIM continue to serve you!
Please donate today!