Yesterday at 02:39 PM1 day Bonjour à tous,J'ai besoin de changer les 2 potentiomètres de mon yoke car trop de mouvements aberrants. Malgré le spécial contact les mouvements ne sont plus du tout ceux qui existait lors de son achat.ChtGpt me conseille de les changer pour des "conductive plastic".Mais je n'ai aucune référence fiable pour ces potentiomètres, soit pour remplacer par les mêmes que l'origine soit pour les remplacer par des "conductive plastic".Merci pour votre aide.FaroukENGLISH…Hello everyone, I need to replace the two potentiometers in my yoke because of excessive erratic movement. Even after using contact cleaner, the response is nothing like it was when I first bought it. ChatGPT suggested replacing them with "conductive plastic" ones. However, I don't have any reliable part numbers—neither for direct OEM replacements nor for the "conductive plastic" alternatives. Thanks for your help. Edited yesterday at 03:06 PM1 day by Ray Proudfoot Translation added.
Yesterday at 03:03 PM1 day Moderator @Targuy13 , please use English in AvSim. I’ve run your post through a translator. Ray (Cheshire, England). System: P3D v5.3HF2, Intel i9-13900K, MSI 4090 GAMING X TRIO 24G, Crucial T700 4Tb M.2 SSD, Asus ROG Maximus Z790 Hero, 32Gb Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz RAM, Win 11 Pro 64-bit, BenQ PD3200U 32” UHD monitor, Fulcrum One yoke, Fulcrum Throttle Quadrant. Cheadle Hulme Weather website.