Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

benne36

German help for Newcomer , please

Recommended Posts

Ein gesundes neues Jahr 2012 wünsche ich.Hallo Günter, hallo Artem,leider bin ich der englischen Sprache nicht ganz mächtig und schreibe deshalb in deutsch und übersätze es miteinen Programm ins englische. Sorry!Ich habe hier im Forum gelesen das man auch Tastenkombinationen in den Script einfügen kann. Habe auch wie ineiner Antwort stand, dass im EFB dort solcher Code dort verwendet werde, mir angesehen. Hatte die Datei im Texteditorgeladen.Meine Frage ist nun, woher bekomme ich oder finde ich die Tastennummern die dort für die deutsche Tastatur gebraucht werden (Bsp. 85,11)?Gibt es im FSX oder im Internet, wo dieses Nummern angegeben sind bzw. stehen?Aus der EFB Datei sind ja einige schon vorhanden, wollte aber einige andere machen, aber ich finde die Nummern nicht für die Tasten heraus.Wäre Dankbar für einen Tipp oder Angaben der ganzen Tasten.LG benne36Happy new year 2012.Hello Günter, hello Artem,unfortunately, I am not quite powerful this one English and therefore take it down in German and over-sentencesprogramme in the English unites. Sorry!I have one also key combinations read in the forum here into the this can insert script. Also have as inan answer stood that such code becomes used there there in the EFB, seen me. The file had in the text editorloaded.My question is now, where I get or I find the button numbers these there from for the German keyboard second-handly be (85,11)?Does give this in the FSX or on the Internet numbers are indicated or stand, where?Some are already available from the EFB file, however, wanted to make some others, however, I do not find out the numbers for the buttons.Would grateful for a tip or details of all the buttons be.benne36

Hallo Benne,sorry, Dein Thread ist mir leider komplett durch die Finger gerutscht.ich hoffe, die Antwort ist nach wie vor willkommen.Gerne das nächste Mal einfach bumpen...Im FSUIPC Advanced ManualProgram Files (x86)Microsoft GamesMicrosoft Flight Simulator XModulesFSUIPC Documents --> FSUIPC4 for Advanced Users.pdfab Seite 15 ist eine Liste mit den Keys...Leider in Englisch.Aber da siehst Du die zugehörigen Nummern.ein Beispiel:-- CTRL + SHIFT + F11 ipc.keypress(122,11)Günter

Guenter Steiner
--------------------------------------------------------------------------------------

Betatester for: A2A, Hifi, Simstarter, AivlaSoft, LORBY 
--------------------------------------------------------------------------------------

• Tom Allensworth,
    Founder of AVSIM Online

• Flight Simulation's Premier Resource!

AVSIM is a free service to the flight simulation community. AVSIM is staffed completely by volunteers and all funds donated to AVSIM go directly back to supporting the community. Your donation here helps to pay our bandwidth costs, emergency funding, and other general costs that crop up from time to time. Thank you for your support!

Click here for more information and to see all donations year to date.
  • Donation Goals

AVSIM's 2020 Fundraising Goal

Donate to our annual general fundraising goal. This donation keeps our doors open and providing you service 24 x 7 x 365. Your donation here helps to pay our bandwidth costs, emergency funding, and other general costs that crop up from time to time. We reset this goal every new year for the following year's goal.

42%
    $10,690.00 of $25,000.00 Donate Now
  • Create New...