Jump to content
Sign in to follow this  
alihor

File Naming Conventions for FSX.CFG

Recommended Posts

Hallo Peter,

my problem with SimStarter is:  I cannot use the FSX feature of different FSX.CFG names.

Here is my explanation of this useful feature:

You can start FSX with an EXE-name like  "FSX_xyz.EXE". That program call, calls the related "FSX_xyz.CFG"

AND (this is important) the related FSUIPC INI    "FSUIPC_xyz.INI"  also !!

That means, I can configure special configurations identified by "xyz" .

And now SimStarter comes into play.

With Simstarter I can configure all possible personal FSX configurations, and that is pretty good, but I cannot do what I described before.

 

Peter , I sent you by email a more detailed description in German.

 

What do you think? Does my request make sense or is there a better solution ?

 

regards

   Alhard


regards, 

   Alhard,   FS-Pilot since 1980,

WIN7, FS9-FSX-P3Dv45, 3 PCs, 6 Monitors, IVAO, Helicopter, Airbus, VFR

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general we can switch to german too. ;O)

 

I did not know that this kind of logic is working. From my point of view SIMstarter is doing the same if not to say more. THe only thing is the handling of a different FSUIPC.INI. This must be done by a "File operation" in the run manager. But than you will get the same result or?

 

I need the think on that request but by now I think to leave it as it is.


: : : aviation.pero-online.de
Developer of SIMstarter NG P3D & Homecockpit Builder

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Peter,

ja dieses Feature benutze ich schon seit längerem. Der wesentliche Anstoss, es zu nutzen, waren meine Helikopterflüge, für die ich andere Szenerien und andere FSUIPC Einstellungen gebraucht habe.

Mit Simstarter wäre es auch möglich mit viel Umkopiererei. Ich muss zuerst alles CFGs in die Standard CFGs kopieren (mit SimStarter File Operations) und dann wieder zurück kopieren, da während des Fluges ja Änderungen in den CFGs passieren könnten.

Der Testaufwand wäre doch zu Beginn sehr hoch.

Ausserdem bräuchte ich hierfür eine Möglichkeit beim SimStarter ein Parameter zu übergeben, der dann die individuellen CFGs steuert beim Kopieren. Ich könnte natürlich jedes Profil individuell hierfür programmieren, was kein Problem darstellen würde.

 

Nachtrag:  Ich habe auch ein ziemlich komplexes Programm mit Excel geschrieben, um die verschiedenen CFGs (FSX, Scenery, FSUIPC, Aircraft, Devices, etc.) untereinander zu vergleichen. Dies brauche ich, damit ich schnell Änderungen in der Historie und auch bei den CFGs meiner Flusifreunde feststellen kann.

Wenn die Anpassungen dann alle in SIMStarter gegossen wären, wird der Vergleich wohl etwas schwieriger.

Daher wäre eine SIMStarter Lösung mit parametriertem CFG Aufruf günstiger.

 

 

Gruß

Alhard


regards, 

   Alhard,   FS-Pilot since 1980,

WIN7, FS9-FSX-P3Dv45, 3 PCs, 6 Monitors, IVAO, Helicopter, Airbus, VFR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Alhard,

 

wie wir schon besprochen hatten, hat SIMstarter eben eine andere Logik unterschiedliche Konfigurationen zu verwalten. Du hast Dir sicher eine tolle Lösung gebaut. So bin ich damals auch gestartet und habe dann aus verschiedenen Gründen die Entwicklung von FSXstarter dem heutigen SIMstarter begonnen.

 

Was ich gerne implementieren kann, wäre ein "automatisiertes" kopieren der FSUIPC.ini.

 

Nutzen auch andere User auch unterschiedlche FSUIPC.ini Dateien?


: : : aviation.pero-online.de
Developer of SIMstarter NG P3D & Homecockpit Builder

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Peter, auch andere User benutzen diesen "Trick".

Ein Umkopieren der FSUIPC.INI macht dann doch nur Sinn, wenn ich auch mit mehreren unterschiedlichen SimStarter Profilen die FSUIPC Kopierei implementiere.

Automatisch ginge das doch nur mit einer einheitlichen Namenskonvention zwischen FSX_XY.EXE und FSUIPC_XY.CFG

Ich werde mal den Zeitverbrauch testen.

Gruss,

   Alhard

PS: habe dir eine Mail gesendet

 

 


regards, 

   Alhard,   FS-Pilot since 1980,

WIN7, FS9-FSX-P3Dv45, 3 PCs, 6 Monitors, IVAO, Helicopter, Airbus, VFR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Alhard,

 

sorry, ich war am Wochenende auf der Flusi Conference in Berlin (und habe auch ein paar Deiner Bekannten getroffen *smile*).

NG unterstützt nun unterschiedliche FSUIPC4.ini files.


: : : aviation.pero-online.de
Developer of SIMstarter NG P3D & Homecockpit Builder

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Tom Allensworth,
    Founder of AVSIM Online


  • Flight Simulation's Premier Resource!

    AVSIM is a free service to the flight simulation community. AVSIM is staffed completely by volunteers and all funds donated to AVSIM go directly back to supporting the community. Your donation here helps to pay our bandwidth costs, emergency funding, and other general costs that crop up from time to time. Thank you for your support!

    Click here for more information and to see all donations year to date.
×
×
  • Create New...