January 3, 200521 yr Hi,Does anyone know of a neat way to find the lowest in a group of variables?I.E I have 5 variables with different values and I need to pick the lowest value at any given time.Any ideas?
January 3, 200521 yr Hi Paul,This is what first came in mind: (maybe not the most efficient:-))(L:Var1,number) (>L:VarMin,number) (L:Var2,number) d (L:VarMin,number) < if{ (>L:VarMin,number) }(L:Var3,number) d (L:VarMin,number) < if{ (>L:VarMin,number) }(L:Var4,number) d (L:VarMin,number) < if{ (>L:VarMin,number) }(L:Var5,number) d (L:VarMin,number) < if{ (>L:VarMin,number) }Use (L:VarMin,number) as referenceHope this helpsTom
January 3, 200521 yr Hi Paul,Glad it was useful! If you need to handle Var1..Var5 independent from VarMin within a gauge, you can use a macro:(L:Var1,number) s0(L:Var2,number) d l0 < if{ s0 }(L:Var3,number) d l0 < if{ s0 }(L:Var4,number) d l0 < if{ s0 }(L:Var5,number) d l0 < if{ s0 }l0And then check the VarMin Value ie:..@VarMin 10 < if{ XXX } etcCheersTom
January 3, 200521 yr Author Euhh....What's wrong with:var1 var2 var3 var4 var5 min min min min :-) ??Cheers, Rob Barendregt.
January 3, 200521 yr "What's wrong with:var1 var2 var3 var4 var5 min min min min :-) ??"I can't see anything. Should be something??:-lol:-lol:-lolCheersTom
January 3, 200521 yr Paul,min takes the smallest of two values. ie "10 12 min" returns 10.What Rob showed seems to be the most efficient way I was talking about :-)Regards,Tom