Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Victoroos

Unable to start approach checklist

Recommended Posts

Hello all

 

I recently started using FS2 crew, and I love it.

 

However, I have one problem. I can't start the approach checklist. Trans altitude is at 4000 in the Netherlands, which is really low. Do I really start the checklist calling and the "announce the altimeter setting" that low? Is that why it didn't work?

 

vkr

victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

The short answer is yes but I will check that for you........What did the approach chart say the transition alt was...?

Brian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4000FT it says.. It is an approach on EHAM (schiphol).

Also,,when I start the appr checkl earlier.. The FO refuses to tell me,his altimeter settings :/.

As said.. I'm a beginner with the great product :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Victor,

 

Ensure the mode say "Approach Checklist" on the FS2Crew Main Panel.

 

Then speak: "Approach Checklist".

 

 

I'm guessing you weren't in the mode.

 

 

Make sure you follow the Transition Level procedure:

 

TRANSITION LEVEL PROCEDURE

  1. The FO will announce "TRANSITION LEVEL" when passing the Transition Level you entered on the DESCENT FORECAST PAGE in the FMC.
  2. Set local pressure on the Captain's altimeter (which shows in white below STD), and then press the STD button.
  3. Then you need to announce the local altimeter setting:
Example:
 
"
ALTIMETERS TWO NINER NINER EIGHT
"
 
 
 The FO will then read back his altimeter setting.  




  • This is why it's important that the CAPT'S ALTIMETER and the FO's ALTIMETER be synchronized (the option is in the PMDG Options menu in the FMC.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met commando's zo dicht op de grens van de 'fasen' wat gebeurt bij de approach checklist let je inderdaad goed op de fase die de Main Panel aangeeft.

 

En je doet gewoon een manual klik als de vlieg fase niet helemaal overeen komt met het gangbare FS2crew protocol. Een 4000 transition alt bij EHAM brengt namelijk de gehele 'flow' op het randje.

 

De approach checklist is slechts een FO opsomming (en zal altijd kloppen) en de bedoeling van jouw uirroep zelf (die ik meen geen enkele consecquentie heeft) de uitroep slechts in de cockpit (en de voice recorder) dat je jouw kant overgeschakeld

hebt van STD naar werkelijke luchtdruk.

 

Ik start ook vaak een vlucht met motoren aan. Ik klik dan gewoon naar fase 'set TO flap' en roep de flaps naar de FO waarna ik ook klaar ben voor de verkorte Shft-P pushback.

 

En je midden in de de taxi flow begint.

 

2 centen

Share this post


Link to post
Share on other sites

N.B. met zo een lage en dus hele late Transition Alt heb je ook nog niet eens een local pressure gehoord van een (simulator) Control, waar de FS2Crew flow geent is op een TransAlt van 18.000ft, dus dan heb je een hele tijdspanne om ergens een local pressure aangegeven te horen.

 

Tenzij je op vatsim zit, waar je de local pressure op tijd aangeleverd krijgt, kun je - wat ik doe - dus gewoon op B drukken om FSX/P3D de pressure in te laten vullen en is wat je roept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhhmm. @byork

But if the trans altitude is as slow as 4000ft, this really is a small tine frame for approach checklist & landing..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik ook hoor... Wilde alleen, als anderen nog wat bij te dragen hqddeb, in het Engels typen, vandaar :). Wilde niet kwetsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ha,

anyway

 

die time frame zal in voorkomende gevallen inderdaad te klein zijn, en dan moet je de fase van FS2Crew handmatig zo manipuleren dat je de informatie tijdig erdoor heen gejast krijgt.

 

Net echt.

 

:)

 

N.B.

gebruik jij ook VOXATC, ik krijg foute vectors als ik ILS 21 EHBK maastricht aanvlieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...