Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

The AVSIM Community

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Diamond DA-20 Katana

Featured Replies

Digne successeur du DO-27 d'Aerosoft, voici que se précise (actuellement en release candidate) le Diamond DA-20 Katana réalisé par Marcel Felde. Les "features" :

ModesRealistic- Wear and damage can encounter and will be stored. Fluids will be used and the aircraft can get dirty. Maintenance and services are available. Flight hours and landings will be counted and special features unlocked.Simple- No wear and damage will be simulated. Aircraft stays clean. Flight hours and landings are not locked. No special features.InstructorAircraft is as new every reload. Wear and damage can encounter or be triggered but will not be stored. Fluids will be used and the aircraft can get dirty. Flight hours and landings will not be counted and no special features are available. Instructor Panels are available.Airframe- Airframe limitations are simulated- Trim tabs can be bend on ground- Controls can get damaged- Controls can freeze- Flaps can get damaged- Flaps motor can get damaged- Wheel fairings can be attached/detached- Wheel fairings can get damaged- Aircraft can get dirty- Canopy can be opened and closed stepless- Canopy can be opened and closed by airflow- Canopy locking mechanism- Canopy can break off- Canopy can get covered by ice- Elevator can get damaged by canopy- Cowling can be opened- Oil Access Door can be opened- Fuel Tank Cover can be openedEngine (Rotax 912S)- Engine damage and wear- Engine cooling by air and fluid- Carburetor Simulation- Carburetor can get plugged- Carb Heat- Starter simulation- Starter can get damaged- Starter low voltage simulation- Engine Start due Windmilling- Engine Start due turning the Propeller by hand- Choke Simulation- Engine WindmillingPropeller- Propeller damage and wear- Propeller Governor simulated- Propeller ground contact- Propeller damage by dust- Propeller turnable by hand- Propeller pitch change by handOil System- Oil usage simulated- Two sorts of Oil: SAE20 / SAE40- Oil quantity check- Turning propeller or running engine draws oil out of the cylinders- Oil Filter- Oil temperature and pressure simulationFuel System- Carburetor simulation- Fuel pumps and pipes simulation- Fuel in pipes can be burned- Fueling simulation- Fuel dip stick- Fuel tank cover- Water in fuel- Water drainingElectrical System- Complex Battery simulation- Complete Elec Circuits- Switches- Relays- Circuit Breakers- Generator simulation- Generator wear and damage- Displays flicker and brightness- Elec power on starter simulatedInstrumentation- 3d Gauges with smooth animations- Needle movements and vibrations simulated- Gyros simulated- Attitude Indicator simulation- Compass card simulation- Wet Compass acceleration and turning error- Pitot Tube and Static Port simulation- Pitot Tube, Static Port and Stall Warning can get pluggedAvionics- Units operation simulted: Navigation and Communication is only possible with operating devices- Simple mode: Units can be operated in simple mode for being compatible with hardware- KX125 TSO- Unit can be turned off- Unit has circuit breaker- Unit can be damaged- Frequencies are stored- Standby frequencies- Engaging direct frequency control due holding the transfer buttons- Modes: CDI, BRG and RAD- Auto-TO- Independant OBS display- KT76A- Unit can be turned off- Unit can be damaged- Unit has circuit breaker- Transponder warmup simulated- GPS500 (FSX default)- Unit can be turned off- Unit has circuit breaker- Brightness can be adjusted- GNS530 (by Reality XP, not included in the product)- GPS500 can be replaced by the GNS530 directly in the simulatorEnvironment- Cabin temperature simulated- Cabin airflow simulated- Wing icing- Stall warning icing- Controls icing- Canopy icing- Pitot and static port icing- Dirt- InsectsVisual Effects- Motion and vibration effects- Aircraft and parts influenced by propeller wind- Realistic and switchable lighting effects- Adjustable panel lighting- Bumpmapping on exterior and virtual cockpitSound Effects- Complex sound enviroment- Every lever, switch has its own soundGraphical User Interface- All settings can be done in FSXPreflight Panels- Ground equipment and fixation- Towbar- Walkaround check- Trim tabs- Fuel station, fuel drain and dipstick- Oil and liquids- Payload- Aircraft cleaningMaintenance Panels- Equipment: Change avionics or attach/detach wheel fairings- Workshop: Inspection, repairing or replacing parts and systems- Service: Replace or refill liquids, replacing or reloading battery etc.

Les derniers screens de Nick Churchill - vers le milieu de la page Ca va faire mal :(

KInd regards

Jean-Paul

I7 8700K / Fractal Design Celsius S24 watercooling / ASRock Z370 Extreme4 motherboard / Corsair 32GB 3200mhz DDR4 / INNO3D iChiLL GeForce GTX 1080 Ti X3 / Samsung SSD 960 EVO M.2 PCIe NVMe 500GB / Seasonic-SSR-850FX power supply / Fractal Design Define R5 Black case / AOC Q3279VWF 32″ 2560x1440 monitor / Benq GL2450 24″ 1920x1080 monitor / Track-IR 4

• 3 weeks later...
  • Author
Il est sorti ! 27 euros, 176 mo. Premier contact : unique ! Il faut vraiment potasser les manuels.

KInd regards

Jean-Paul

I7 8700K / Fractal Design Celsius S24 watercooling / ASRock Z370 Extreme4 motherboard / Corsair 32GB 3200mhz DDR4 / INNO3D iChiLL GeForce GTX 1080 Ti X3 / Samsung SSD 960 EVO M.2 PCIe NVMe 500GB / Seasonic-SSR-850FX power supply / Fractal Design Define R5 Black case / AOC Q3279VWF 32″ 2560x1440 monitor / Benq GL2450 24″ 1920x1080 monitor / Track-IR 4

Oui, lalère magnifique!:--)

- PC Hardware: AMD Ryzen 9 9950X3D //  Asus ROG Crosshair X870E HERO //  2x32Gb Corsair Dominator Titanium DDR5 6000MT/s CL30 //  ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition // 4Tb Corsair NVMe M.2 MP600  //  Corsair 1600W PSU
Samsung Odyssey Arc 55" curved 165 Hz monitor.
- Simulator Hardware: VIRPIL Constellation Alpha Prime + VIRPIL VPC Universal Control Panel - #3 + MOZA AY210 Force Feedback Yoke + WINWING URSA MINOR 32 Throttle & PAC Metal + WINWING SKYWALKER Metal Rudder Pedals + WINWING Airbus FCU & EFIS + WINWING Boeing 3N PAP + WINWING MCDU-32 + WINWING PFP-4 + WINWING PFP 3-N + WINWING PFP-7. 

Oui, lalère magnifique!:--)
+1Jean-Jacques

Jean-Jacques Struyf

between EBBR and EBCI

A première vue il a l'air pas mal mais il est très regrettable qu'ils n'aient pas sorti d'abord le Robin DR400 qui estun des avions les plus utilisé dans les aéroclubs en France.Cet avion (le DR400) manque cruellement à beaucoup d'entre nous depuis toujours et personne n'a jamais été foutu de nous en faire un qui "tienne la route".J'en profite pour parler du King Air B200 d'Aeroworx qui était une pure merveille sous FS9 et dont la réalisation pourFSX a été confié à Flight 1 . Nous sommes nombreux à le réclamer régulièrement et depuis longtemps à Flight 1 qui continue toujours à faire la sourde oreille !!Gérard

G

Le DR400 et le Katana ne sont pas développés par les mêmes teams du tout.... Le DR400 est fait par les gars d'Aerosoft tandis que le Katana est programmé par Marcel Felde depuis un LONG moment, d'où le niveau de réalisme et les innovations super sympathiques...Pas de regret à avoir. Il finira bien pas sortir le DR...

Best regards, Fritz ESSONO

• Author
Le DR400 et le Katana ne sont pas développés par les mêmes teams du tout.... Le DR400 est fait par les gars d'Aerosoft tandis que le Katana est programmé par Marcel Felde depuis un LONG moment, d'où le niveau de réalisme et les innovations super sympathiques...Pas de regret à avoir. Il finira bien pas sortir le DR...
D'autre part, à part les français et les allemands, le DR400 n'intéressera pas grand monde. Pour ma part, je préfère un Katana hyper détaillé, limite révolutionnaire et fait par quelqu'un qui le connait parfaitement.Pour ce qui est du B200, Aeroworx à disparu corps et âmes et même si certains membres de l'équipe ont rejoint Flight 1, c'est pas demain la veille qu'on le verra dans FSX. Carenado développe un C90 certainement magnifique mais à moins d'une révolution, il semblera bien fade quand à la profondeur de la simulation.

KInd regards

Jean-Paul

Pour ce qui est du B200, Aeroworx à disparu corps et âmes et même si certains membres de l'équipe ont rejoint Flight 1, c'est pas demain la veille qu'on le verra dans FSX. Carenado développe un C90 certainement magnifique mais à moins d'une révolution, il semblera bien fade quand à la profondeur de la simulation.
J'avais compris depuis longtemps, mais cela me soulage de rappeler que Flight 1 est responsable d'un véritable gâchis !!!!:(Gérard

G

• Author
J'avais compris depuis longtemps, mais cela me soulage de rappeler que Flight 1 est responsable d'un véritable gâchis !!!!Gérard
Gérard, je ne pense pas que Flight1 ait freiné de quelque façon que ce soit le développement du B200, ils auraient été trop heureux de pouvoir le vendre. C'est juste que l'ancienne équipe n'a pas, pour des raisons X ou Y, pu poursuivre. On oublie trop souvent que les développeurs, y compris "pros", sont souvent des gens qui font ça en plus de leur job "normal".

KInd regards

Jean-Paul

Bon ben fantastique ce petit joujou... Je me régale. Big%20Grin.gif

Best regards, Fritz ESSONO

Bonjour à tous,bon lundi de Pâques !Après quatre vols sans soucis avec cet avion, j'en ai rencontré un aujourd'hui !Je pilote en mode " réalistic". J'ai respecté les entretiens et la checklist mais voilà ce qui m'arrive:Après le décollage, en montée, j'ai une message de FSX qui me signale que " le mélange s'est appauvri et que cela entraîne une perte de puissance, appuyer sur ctrl + x pour continuer ". J'appuie sur ces deux touches et rien ne se produit.D'où, le moteur s'arrête et je perds de l'altitude et c'est le crash.Je recommence un vol et même topo !J'ai regardé dans le manuel du zinc et j'ai bien respecté la checklist.Si vous avez rencontré cet incident ou si vous avez une petite idée sur la cause et bien je vous remercie déjà de m'aider.Bonne fin de week-end Pascal.Mous ( Pascal ) près de EBLG.Merci.

Eh bien moi j'ai eu plusieurs pannes moteur. Elles se sont tous produites pendant la descente.Au bout d'un moment j'arrive à redémarrer le moteur mais il ne fournis que très peu de puissance.Conclusion : Un atterro de justesse en début de piste, un atterro en campagne et aujourd'huipanne moteur en finale 06 à Ibiza et plouf à la flotte à quelques mètres de la plage.Sinon c'est un avion gadgets (j'aime beaucoup les gadgets qui y sont simulés) formidable.Seuls bémols, on doit maintenir de la puissance moteur jusqu'à l'arrondi final car la traînée (et le taux de chute gaz réduit plein volets) me semble exagérée avec une absence totale d'effet de sol. Gérard

G

Essayé c'est l'adopté... Vache qu'il est bon...Pour ceux qui perdent de la puissance, n'avez-vous pas un carbu geler ?Le mieux pour vous est de refaire vos vols en mode instructor, vous aurez acces à tous les paramètres d'usure de votre avion...De mon coté j'ai déjà expérimenter : carbu geler, fuite d'huile + vache en campagne, ouvrir la verrière en en vol (beh quoi il faisait chaud)... en fait tous les coups sont permis et on une conséquence : essayez donc le coup de la verrière en vol, et vous me reparlerez de la trainée ;)

Jérôme B.

www.evinhe.fr

www.jbussy.com

Pour ceux qui perdent de la puissance, n'avez-vous pas un carbu geler ?
Enooorme erreur de ma part : j'ai confondu le choke avec le réchauffage carbu.Cela m'apprendra à ne pas lire le manuel "en diagonale"...Après 40 ans d'aviation, on croit tout savoir et "Pan sur les doigts" l'accident idiotarrive.Avis à tous ceux qui volent en réel et qui désirent vivre vieux : toujours rester humble, faire preuve d'une rigueur, d'une méticulosité et d'une prudence maladive et toujours voler en deçà de ses possibilités.Être en pleine possession de ses moyens (ne pas être sous l'emprise d'une drogue quelconque,comme l'alcool... ou de médicaments. Ne pas voler après une nuit passée en "boite")."Un bon pilote est un vieux pilote, un mauvais pilote est un pilote vivant...en sursis"Gérard

G

• Author

Le 1er correctif beta (donc à vos risques et périls) est disponible. Il règlerait les problèmes suivants :

[NEW FEATURE] Quick Setup [NEW FEATURE] Aircraft and cockpit cleaning through service. [NEW FEATURE] Fuel quantity will be saved in Realistic Mode. [FIXED] Battery recharges too fast during service. [FIXED] Ident sound can be heard also NAV Ident knob is not pulled. [FIXED] Some COM frequencies in realistic radio modes cannot be set. [FIXED] Canopy can't be opened before using SHIFT+E when the aircraft has been loaded in parked condition. [FIXED] Airspeed Indicator, Vertical Speed Indicator and Altitude Indicator not working in Simple Mode. [FIXED] On some systems Attitude Indicator, GPS and other systems may quit duty after a while. [FIXED] When a wheel frairing has been broken, no new one may be installed in the Equipment Menu. [FIXED] If the engine is stopped inflight, the generator still works and the RPM indication is wrong. [FIXED] Background lighting of the M803 clock doesn't work. [FIXED] COM/NAV and Transponder mode settings are not saved. [FIXED] Cabin Heat and Carb Heat labels wrong on some English cockpits.
C'est là que ça se passe

KInd regards

Jean-Paul